Η MiNiMiS είναι η εταιρεία που κάνει πράξη το upcycling δημιουργώντας κοσμήματα από χρησιμοποιούμενα μπουκάλια γυαλιού.
-Πότε και πώς ξεκίνησε η ιστορία σας?
Η MiNiMiS δημιουργήθηκε το 2013 μέσα από την ζύμωση 2 πολύ σημαντικών συστατικών. Το
πρώτο ήταν ότι είχαμε ανάγκη να ασχοληθούμε με κάτι δημιουργικό και καλλιτεχνικό. Και το
δεύτερο ήταν το μεγάλο άλυτο πρόβλημα του τόπου μας, τα σκουπίδια – ανακύκλωση. Στο νησί της Κέρκυρας από το οποίο καταγόμαστε και στο οποίο κατοικούμε είχε περάσει μια μεγάλη κρίση σε σχέση με την διαχείριση των απορριμμάτων. ‘Εως πάρα πολύ πρόσφατα είχαμε δομές ΧΥΤΑ και τα σκουπίδια όλα κατέληγαν εκεί. Το κέντρο της πόλης ‘πνιγόταν’ στα σκουπίδια τις τουριστικές περιόδους από τον υπερτουρισμό. Έτσι έχοντας και την οικειότητα με το γυαλί σαν υλικό μιας και η οικογένεια μας διατηρεί την μεγαλύτερη βιοτεχνία υαλοπινάκων στην Κέρκυρα από το 1980, παντρέψαμε την ανάγκη μας για δημιουργία με ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα του τόπου μας!
-Πως σκέφτηκατε το όνομα του brand και τι σημαίνει για εσάς;
Το όνομα του brand μας ήταν ιδέα της μητέρας μας. Κάναμε ένα brainstorming την ίδια ώρα που δημιουργούσαμε μέσα στο εργαστήριο! Μόλις το σκέφτηκε και μας το είπε η μητέρα μας,
ενθουσιαστήκαμε! Ήταν τα αρχικά από τα ονόματα μας… Μιρέλλα , Νικόλ Μισφούτ! Η μητέρα μας, μας έχει στηρίξει πολύ στο εγχείρημα μας. Είναι δίπλα μας από την αρχή έως και σήμερα με φανταστικές ιδέες και σημαντική βοήθεια!
-Το brand σας επικεντρώνεται στη δημιουργία με βιώσιμες μεθόδους. Πώς λειτουργεί αυτό;
Το upcycling είναι μια βιώσιμη μεθόδος αλλά γενικά το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης μιας
επιχείρησης είναι πολύ μεγάλο και περιλαμβάνει πολλά πράγματα τα οποία θα μπορούσε μια
οποιαδήποτε επιχείρηση να υιοθετήσει. Όπως για παράδειγμα να αυξήσει την χρήση ψηφιακών εργαλείων και να τυπώνει λιγότερο χαρτί. Γενικά η βιώσιμη ανάπτυξη μιας επιχείρησης είναι αλλαγή νοοτροπίας, ενσυναίσθηση, ηθική και σεβασμός προς τον εαυτό, τον άλλον και το περιβάλλον. Η δική μας επιχείρηση δημιουργεί οικολογικά κοσμήματα και είδη τέχνης από επαναχρησιμοποιημένα γυάλινα μπουκάλια και προσπαθεί να έχει βιώσιμη ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της. Ακόμη και η συσκευασία μας είναι οικολογική.
-Ποια είναι η αγαπημένη σας σειρά και ποια αυτή που έχει πουλήσει περισσότερο;
Δύσκολη ερώτηση… Έχουμε παρατηρήσει ότι ‘κολλάμε’ και σε κάτι διαφορετικό ανά περιόδους.
Και αυτό σίγουρα έχει να κάνει με τη διάθεση, την εποχή και τον χαρακτήρα. Η Μιρέλλα έχει μια ροπή στα πιο ήρεμα χρώματα αλλά κάνει πολύ ωραία layering και συνδυάζει πολλά κοσμήματα μαζί. Εγώ συνήθως προτιμώ να φοράω ένα , δυο κομμάτια αλλά σε πιο έντονα χρώματα. Best seller χρωματικά το καλοκαίρι είναι το μπλε σκούρο από μπουκάλια ανθρακούχου νερού και το τιρκουάζ από μπουκάλια Gin Bombay Sapphire. Ενώ τον χειμώνα ο κόσμος προτιμάει περισσότερο τα διάφανα κοσμήματα από φιάλες Ούζου, τα σκούρα πράσινα από φιάλες κρασιών και τα καφέ από φιάλες μπύρας.
-Υπάρχει κάτι αντίστοιχο με την δική σας δουλεια στην Ελλάδα ή το εξωτερικό?
Έχουμε την χαρά να πρωτοπορούμε παγκοσμίως. Είμαστε η πρώτη επιχειρηματική ιδέα σε όλο
τον κόσμο με ένα τόσο δομημένο concept store. Έχουν υπάρξει διάφοροι τεχνίτες γυαλιού που
έχουν δημιουργήσει πράγματα από γυάλινα μπουκάλια αλλά κανείς παγκοσμίως δεν έχει κατάστημα που να συλλέγει μπουκάλια από τον κόσμο και ένα εργαστήριο που να ασχολείται
αποκλειστικά με την επαναχρησιμοποίηση τους. Εμείς έχουμε 6 χρωματικές συλλογές ανάλογα
το χρώμα των μπουκαλιών που υπάρχουν στην αγορά. Απ’ όταν μας ήρθε η ιδέα έχουμε κάνει
μεγάλη έρευνα και δεν υπάρχει κανείς.
Υπάρχουν πολλά brands στον χώρο της μόδας που κάνουν upcycling. Γνωρίζουμε brands που
φτιάχνουν γυαλιά ηλίου από φύκια, τσάντες από χρησιμοποιημένα πανια ιστιοπλοικών, ρούχα
από φυσικά υλικά κ.α Εάν σε ενδιαφέρουν οι ηθικές αγορές υπάρχουν πάρα πολλές προτάσεις.
-Μπορούν τα κοσμήματα να είναι βιώσιμα;
Φυσικά και μπορούν… Είμαστε ένα ζωντανό παράδειγμα!
Το θέμα με την βιώσιμη μόδα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια και είναι κάτι
που πρέπει να μας απασχολήσει όλους. Κρίνεται απαραίτητο για το μέλλον του πλανήτη μας να
αλλάξουμε νοοτροπία στον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε. Ζούμε σε έναν κόσμο
κατευθυνόμενο που συνεχώς μας δημιουργούν τα social media νέες αναγκες. Οπότε κρίνεται
απαραίτητο να αντιστεκόμαστε και να κάνουμε πιο συνειδητές επιλογές στις αγορές μας.
-Ποια είναι τα κυριότερα εμπόδια που έχετε αντιμετωπίσει/αντιμετωπίζεται ως ένα sustainable brand;
Τα πρώτα χρόνια του φυσικού μας καταστήματος αντιπετωπίσαμε πολλά δύσκολα περιστατικά, σχεδόν αποθαρρυντικά. Δυστυχώς, το κράτος μας φαίνεται να μην ενδιαφέρεται να εκπαιδεύει τους νέους (και όχι μόνο) σε σχέση με την ανακύκλωση και το οικολογικό αποτύπωμα που αφήνουμε στον πλανήτη μας. Αλλά και πως να το κάνει άλλωστε όταν το ίδιο δεν είναι έτοιμο ναδιαχειριστεί μια τέτοια αλλαγή. Δεν υπάρχουν σοβαρές δομές διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης στην Ελλάδα. Αυτό είχε ως αντίκτυπο να έρθουμε πολλές φορές σε αμήχανη θέση σε σχέση με τους ανθρώπους που επισκεπτόντουσαν το κατάστημα μας, ειδικά πριν από 10χρόνια, όταν πρωτοξεκινήσαμε. Την ίδια στιγμή που τουρίστες προηγμένων σε θέματα ανακύκλωσης Ευρωπαϊκών χωρών ενθουσιάζονταν με την πρωτοπορία μας, υπήρχαν αρκετά αμήχανα περιστατικά από κάποιους Έλληνες. Έχει τύχει να λάβει δώρο Ελληνίδα από τον σύζυγό της και να επιστρέψει στο κατάστημα καλώντας την αστυνομία και να μας κατηγορεί για αισχροκέρδεια επειδή πουλάμε στον κόσμο τα σκουπίδια που μαζεύουμε…
Δεν φταίει ο κόσμος εάν δεν έχει συνειδητοποιήσει την σπουδαιότητα την ανακύκλωσης…
Βέβαια τέτοια περιστατικά αποτελούν την μειονότητα του κόσμου. Ευτυχώς, έχουμε δει μεγάλη
αλλαγή στην νοοτροπία του Έλληνα τα τελευταία χρόνια. Πάρα πολλοί Κερκυραίοι μας φέρνουν τα γυάλινα μπουκάλια που καταναλώνουν στα σπίτια τους προς δημιουργική ανακύκλωση.
-Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας και ποιες συμβουλές θα έδινες σε κάποιον/α που θέλει να ξεκινήσει μια sustainable επιχείρηση;
Το κλειδί της επιτυχίας για οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις και να νιώθεις ευτυχισμένος που ξημέρωσε Δευτέρα! Να έχεις όραμα και ευδιάκριτους στόχους για τους οποίους να μην προσπαθείς πολύ. Όταν ξέρεις που θέλεις να φτάσεις οι στόχοι υλοποιούνται με μαγικό τρόπο!
-Θα θέλατε να μοιραστείτε κάποια σχέδια για το μέλλον;
Οι επόμενοι στόχοι μας είναι να μάθει περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα για την προσπάθεια
μας και να αναπτύξουμε περισσότερο το κανάλι της χονδρικής μας. Έχουμε ήδη συμμετάσχει σε
μια μεγάλη έκθεση μόδας τον περασμένο Γενάρη στην Αθήνα και θα συμμετέχουμε και στην
επόμενη. Ο κόσμος αγαπάει αμέσως το brand μας μόλις το γνωρίσει. Από την πρώτη μας έκθεση μας εμπιστεύτηκαν περισσότερα από 20 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο
εξωτερικό.
Η αποστολή των ΜiNiMiS είναι να εμπνεύσει τους ανθρώπους και να ξεκινήσει μια συζήτηση, έτσι ώστε να συνεισφέρει στην κυκλική οικονομία και να εγείρει τον σεβασμό προς τον πλανήτη μας, και τα υλικά που εισάγουμε σε αυτόν.
Ελπίζουμε μέσα από την δουλειά μας να εμπνεύσουμε περισσότερους ανθρώπους να
ανακυκλώνουν και να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά μέσα από ιδέες που μπορούν να
προσφέρουν κάτι μεγαλύτερο από ένα απλό αναλώσιμο προϊόν.
-Που μπορούμε να σας βρούμε;
Μπορείτε να μας βρείτε στο φυσικό μας κατάστημα στο κέντρο της παλαιάς πόλης της Κέρκυρας αλλά και στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα http://www.minimis.shop.Επίσης, μπορείτε να μας παρακολουθείτε στα social media, Facebook,Instagram tik tok->
@Minimisgr.
Στα social media θα βρείτε ιδέες και προτάσεις για το πως μπορείτε να συνδυάζετε και να φοράτε τα κοσμήματα μας καθώς και τακτικά μας βίντεο από το εργαστήριο και όχι μόνο. Προσπαθούμε να έχουμε στενή επαφή με το κοινό μας και να μοιραζόμαστε αστεία, προβληματισμούς αλλά και ιδέες. Επίσης μπορείτε να μας βρείτε προιόντα μας σε επιλεγμένα καταστήματα στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Νάξο, Σάμο, Λευκάδα , Ζάκυνθο, Σκιάθο, Σχοινούσα, Χίο, Γαλλία, Κύπρο.
Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το!