Είναι επίσημο: Η Γαλλία απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων υπέρ των ταξιδιών με τρένο

Η Γαλλία έλαβε το πράσινο φως για την απαγόρευση των εσωτερικών πτήσεων μικρών αποστάσεων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την κίνηση που θα καταργήσει τις πτήσεις μεταξύ πόλεων που συνδέονται με σιδηροδρομικό ταξίδι μικρότερο από 2,5 ώρες.

Η απόφαση ανακοινώθηκε την Παρασκευή. Οι αλλαγές αποτελούν μέρος του νόμου της χώρας για το κλίμα του 2021.

Ο υπουργός Μεταφορών Clément Beaune είπε ότι η χώρα δεν μπορεί πλέον να ανεχθεί τους υπερπλούσιους να χρησιμοποιούν ιδιωτικά αεροπλάνα ενώ το κοινό κάνει περικοπές για να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση και την κλιματική αλλαγή.

Αρχικά, η απαγόρευση θα επηρεάσει μόνο τα δρομολόγια μεταξύ Παρισιού Ορλί και Ναντ, Λυών και Μπορντό.

Οι πτήσεις ανταπόκρισης θα πρέπει επίσης να ακολουθούν αυτούς τους νέους κανόνες.

Όταν ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά τα μέτρα, αμφισβητήθηκαν από την Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) καθώς και από το ευρωπαϊκό παράρτημα του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI Europe).

Αυτό προκάλεσε μια εις βάθος έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το εάν το σχέδιο θα μπορούσε να προχωρήσει ή όχι.

Ένα άρθρο του κανονισμού για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές υπηρεσίες ορίζει ότι ένα κράτος μέλος μπορεί, «όπου υπάρχουν σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα […] να περιορίσει ή να αρνηθεί την άσκηση των δικαιωμάτων κυκλοφορίας, ιδίως όταν άλλα μέσα μεταφοράς παρέχουν ικανοποιητικές υπηρεσίες».

Η απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων θα ισχύει για τρία χρόνια, μετά τα οποία πρέπει να επανεκτιμηθεί από την Επιτροπή.

Eίναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην πολιτική μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου“, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Beaune σε δελτίο τύπου.

«Είμαι περήφανος που η Γαλλία είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα», πρόσθεσε.

Η Sarah Fayolle, διευθύντρια της καμπάνιας μεταφορών της Greenpeace France, είπε στο Euronews ότι υπήρχαν τόσο «αρνητικές όσο και θετικές πτυχές» στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεδομένου ότι επηρεάζονται μόνο τρία δρομολόγια.

«Πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά το αρχικό μέτρο είναι (όχι πολύ) φιλόδοξο. Πρέπει να πάμε ακόμα παραπέρα», είπε.

Πότε θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση πτήσεων στη Γαλλία;

Αν και ο νόμος τέθηκε σε ισχύ πέρυσι, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση.

Τα μέτρα πρέπει να υποβληθούν για δημόσια διαβούλευση και να επανεξεταστούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας, εξήγησε ο Beaune.

Πρόσθεσε ότι αυτό θα γίνει «το συντομότερο δυνατό».

Θα απαγορεύσει εντελώς η Γαλλία τα ιδιωτικά τζετ;

Τα ιδιωτικά τζετ έχουν προκαλέσει οργή τον τελευταίο καιρό, καθώς έρχονται στο φως τα κατορθώματα των διασημοτήτων και των δισεκατομμυριούχων που δραστηριοποιούνται στην πόλη. Ένα τζετ που ανήκε στον Στίβεν Σπίλμπεργκ έκαψε καύσιμα αξίας περίπου 117.000 ευρώ για δύο μήνες, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πτήσεων.

Μια έκθεση από την Transport and Environment (T&E), την ευρωπαϊκή ομοσπονδία καθαρών μεταφορών, διαπίστωσε ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τις εμπορικές πτήσεις ανά μίλι επιβατών και 50 φορές χειρότερα από τα τρένα.

Παρά τις επείγουσες εκκλήσεις των ακτιβιστών, η Γαλλία είναι απίθανο να επιβάλει πλήρη απαγόρευση των τζετ.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Olivier Véran επιβεβαίωσε σήμερα ότι «προφανώς δεν είναι θέμα απαγόρευσής τους», δεδομένου του σημαντικού ρόλου τους στην οικονομία. Αλλά «οι Γάλλοι δεν πρέπει να αισθάνονται ότι είναι πάντα οι ίδιοι άνθρωποι που καλούνται να κάνουν προσπάθειες».

«Μπορούμε να καταλάβουμε ότι ένας Γάλλος που είναι προσεκτικός στην καθημερινή του ζωή σοκάρεται από το γεγονός ότι ορισμένοι συμπολίτες του μπορούν να πάρουν ιδιωτικό τζετ για να κάνουν ψύλλους», είπε στους ακροατές του ραδιοφώνου France Inter σήμερα το πρωί.

Η βαριά φορολογία και οι περιορισμοί είναι τα πιο πιθανά μέτρα που θα εισαχθούν. Οι εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να αναγκαστούν να δημοσιεύσουν λεπτομέρειες σχετικά με τη χρήση εταιρικών αεροσκαφών, για μεγαλύτερη διαφάνεια.

Πώς συγκρίνεται η Γαλλία με άλλα ευρωπαϊκά έθνη;

Είναι για καλό λόγο ότι η Γαλλία προσπαθεί να περιορίσει την εποχή των αεροπορικών ταξιδιών. Η χώρα έχει τον υψηλότερο αριθμό ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της αεροπορίας, με συχνές πτήσεις προς το Παρίσι και τη Γαλλική Ριβιέρα.

Το ένα δέκατο όλων των πτήσεων αναχώρησης το 2019 ήταν με ιδιωτικά τζετ, σύμφωνα με έρευνα της T&E, με τις μισές να ταξιδεύουν λιγότερο από 300 μίλια.

Αλλά η κυβέρνηση πιστεύει επίσης ότι η δράση σε όλη την ΕΕ είναι ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ο Beaune είπε ότι θα προωθήσει το θέμα σε μια προσεχή σύνοδο των ευρωπαίων υπουργών μεταφορών τον Οκτώβριο.

«Ο Υπουργός Μεταφορών προτείνει να διεξαχθεί μια διαβούλευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να δούμε εάν υπάρχουν τρόποι αντιστάθμισης των εκπομπών CO2», πρόσθεσε ο Véran.

 

Διαβάστε επίσης: ww.greenliving.gr/2022/01/12/franch-ban-short-domestic-flights/

 

Πηγή: www.euronews.com

 

Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το!

 

Founder-Chief Editor | Environmental Scientist, MSc
Close
EnglishGreekSpanish