Η βιωσιμότητα και το περιβάλλον στο επίκεντρο του yachting

Αυτή είναι μία εποχή καινοτομιών στη βιομηχανία του yachting. Οι εταιρείες του κλάδου υιοθετούν νέες τεχνολογίες και εφαρμόζοντας νέα σχέδια στοχεύουν στην προσέλκυση νέων πελατών. Ωστόσο το yachting δεν είναι πάντα τόσο φιλικό προς το περιβάλλον όσο ίσως πιστεύουν οι περισσότεροι ενώ όλο και περισσότερο δέχεται κριτικές για την κατανάλωση πλαστικών μίας χρήσης.

Καθώς η βιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την υγεία των θαλασσών, συνειδητοποιεί ολοένα και περισσότερο τη στάση της απέναντι στη βιωσιμότητα. Και η διαδικασία της αλλαγής συμβαίνει ταυτόχρονα σε πολλαπλά μέτωπα.

Κάποιες εταιρείες έχουν αλλάξει τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, ακόμα και την αντίληψή τους για αυτό που ονομάζουμε ‘πολυτέλεια’, αλλά και τις καταναλωτικές συνήθειες που εστιάζουν λιγότερο στη βιωσιμότητα. Μακροπρόθεσμα, λύσεις όπως η υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και οι συνεργασίες με εταιρείες που έχουν τους ίδιους περιβαλλοντικούς στόχους φαίνεται πως θα κυριαρχήσουν.

Τα τελευταία χρόνια, ναυπηγεία, πελάτες και σχεδιαστές δείχνουν να έχουν κατανοήσει τη ζωτικότητα των βιώσιμων πρακτικών στον σχεδιασμό ενός σκάφους.

Νέες αντιλήψεις που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα και καινοτομίες όπως η υιοθέτηση ελαφρύτερων υλικών στην κατασκευή των superyachts με στόχο τη συνολική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και η εγκατάσταση κινητήρων αιχμής με στόχο την ελαχιστοποίηση του θορύβου είναι μόνο μερικές από τις πρακτικές εφαρμόζονται όλο και περισσότερο.

Ήδη κάποιες από τις κορυφαίες εταιρείες κατασκευής σκαφών έχουν ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσουν υβριδική ενέργεια ή ακόμη και θα αναπτύξουν πλήρως το ηλεκτρικό yacht έως το 2025, με στόχο την κάλυψη της ζήτησης καυσίμων ως και 100% από ανανεώσιμες πηγές. Επιπλέον, στόχος μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας είναι τα ταξίδια με μηδενικά απόβλητα.

Ήδη αρκετές εταιρείες επικεντρώνονται στη χρήση της ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό με τη χρήση υβριδικής πρόωσης. Πρόσφατα Bannenberg & Rowell και Azure Naval Architects ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο την υβριδική πρόωση ενώ η Lürssen κατευθύνεται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου μεθανόλης που μπορεί να προσφέρει ως 15 μέρες αυτονομία ή αλλιώς 1.000 ναυτικά μίλια χωρίς κάποια περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Πέραν όμως αυτών, υπάρχουν πολλοί ακόμη τρόποι βελτίωσης της βιωσιμότητας ενός yacht. Η επανεξέταση του εσωτερικού και η επιλογή βιοφιλικών υλικών εμπνευσμένων από τη φύση κερδίζουν όλο και περισσότερο την προσοχή των εταιρειών.

Σύμφωνα με την Allied Market Research, η παγκόσμια αγορά ναύλωσης σκαφών αναψυχής αναμένεται να φτάσει τα 27,79 δισεκατομμύρια δολλάρια έως το 2027, με τον προβλεπόμενο σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης να φτάνει στο 15% για την περίοδο 2020-2027. Η αναζήτηση νέων προορισμών, η αύξηση του υψηλών εισοδημάτων πληθυσμού και η στροφή προς τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας αποτελούν βασικούς παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη της αγοράς.

Αναμφίβολα ο κλάδος βιώνει μία επαναστατική περίοδο όσον αφορά την εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής με επίκεντρο το περιβάλλον. Καθώς οι πελάτες έχουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, οι εταιρείες δεσμεύονται να επενδύσουν σε νέα βιώσιμα προϊόντα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους.

Πηγή: www.enalionoffshore.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το! 

Founder-Chief Editor | Environmental Scientist, MSc
Close
EnglishGreekSpanish